De-a valma

Da’ de ce imi place mie in Vama Veche ?

In primul rand ca mi-a placut cand am mers prima oara acolo..pe la 14 ani. Am ajuns noaptea cu o gasca si eu eram cu siguranta elementul care nu se incadra in multime. Cu o rochita de plaja cumparata de mama, cu 101 dalmatieni ca si model distinctiv. Acolo pe langa faptul ca nu prea vedeam nimic si chiar daca vedeam, nu intelegeam, am fost “invitata” la prima baie in mare ..noaptea. Ochiul vigilent al vara-mii a preintampinat o mare tragedie,spunandu-i tipului sa ma invite peste vreo ..cel putin 4 ani din acel moment. Iar mie nu mi-a spus decat ca imi explica ea cum sta treaba cu baia in mare noaptea cu un tip (am aflat singura niste ani mai tarziu).

Alte motive ar fi …. aceleasi care se repeta de la an la an. Imi place mie la Pirati si basta,fiind si un client important. Platesc cash,pe loc si niciodata nu vin cu bautura “de afara”- a se citi aceeasi bere,dar cumparata de la magazinul de langa si bauta in bodega,ca sa asculte omul si un rock. Tot aici am cunoscut oameni ciudati,dar interesanti prin batutul campilor cu gratie sau ajunsul in balarii,dupa cum spunea cineva. Daca am chef, citesc pe Pantera sau pe Rage Against the Machine si ma simt in deplina armonie cu mine si cu universul. Aaaa…si uneori sunt doar o ie alba, la aceeasi masa pe care o prefer,intr-o multime mai mare sau mai mica de tricouri negre si pentagrame.

Cumva cele mai frumoase momente si cele mai libere de orice constrangere exterioara s-au petrecut acolo. Pentru ca acolo nu mai imi pasa ca x crede asta si y altceva si ca nu convin lui z si lui w. Acolo ma duc sa ma relaxez doar in locurile preferate si atat.

Acolo merg si bunii mei prieteni sau oamenii care pricep uneori mai mult din mine,decat pricep eu.. Si le multumesc pentru multele momente scaldate ba in bere,ba in rom,ba in mare noaptea,ca ziua…stam si dormim sau stam si bem. Umbra e sfanta!

In Vama Veche puteam sa vad pentru prima oara in viata cum se monteaza un cort. Dar m-am plictisit si m-am gandit ca mai bine ma duc sa zac pe o banca,citind o carte si band ceva. Am descoperit iar singura cum poti monta un cort…prost evident,dar macar arata a cort. M-am luat dupa poza, ca instructiunile erau un maghiara si ma certasem cu prietenul meu bilingv.

Un alt motiv este ca am mers pentru prima oara de 1 mai undeva. Adica aici,prinsa de unii si de altii in joc,pe sistemul:”si ce-o sa faci?doar nu vei sta acasa?”..Sper sa nu mi se mai intample. Nu imi amintesc decat o sticla cu picuratoare si cum a picurat toata noaptea in gura mea, un frig odios, multe figuri fara contur(unele s-au conturat in zilele urmatoare,altele au ramas asa) si multa grija fata de mine si afectiune a bunului coleg si prieten,Popescu.

Ar mai fi si pustiul de la fosta Proplaca(RIP) care, cand i-am cerut un long island ice tea,se uita la raftul cu tigari si imi spunea ca nu are de-astea. I-am spus ca e cu alcool si s-a luminat..spunandu-mi ca oricum nu mai are decat niste bere si un pic de tequila pe fundul unei sticle. Mi-a usurat brusc existenta  !

Ar mai fi multe motive,dar updatam pe parcurs.

Leave a Reply

