De-a valma

Stiu ca am imbatranit cand:

– povestea cu vata de sticla devine o poveste :

“La centrala” era un fel de gasca de “la bara”. Eram mici si chestia aia foarte alba si foarte pufoasa nu putea avea conotatii negative. Fapt pentru care o saritura cu elan, drept in cur, nu putea fi decat minunata! Era vata de sticla….Hardcore.

– povestea cu explodatul spray-ului mamei in focul de la ghena devine doar o poveste

La ghena era locul pe timp de iarna. Ce putea fi mai frumos decat sa iei un minunat tub gol de spray si sa il bubui in focul de la gunoi? Mama avea grija sa ma infofoleasca astfel incat copilul grasut devenea copilul cerc sau copilul-forma perfecta. Aveam o caciula tricotata, cu fular inclus. Fularul innodat,ca sa nu fie data jos caciula. Tubul a bubuit,fericire! Scanteile au aprins fularul,ciucureii ardeau mocnit spre cap. Minunat. Copil stins in timp util de “aia mari” (baietii de vreo 18 ani pe cand eu ardeam mocnit, cu succes pe la vreo 8-9)

– nu continui sa iti mai spargi capul

De-a v-ati ascunselea. Mai intai fugeai si te ascundeai singur,dupa care te ascundeai cu un el/ea ca sa inveti sa te pupi pe gura cu sau fara limba , apoi te ascundeai sa fumezi si apoi nu mai stiu ca m-am lasat. Langa blocul nostru era o salcie. Vecinul care isi parca masina sub ea,s-a gandit sa o indrepte legand-o cu o sarma de zidul blocului. Pe noi nu ne-a anuntat. Astfel ca in frenezia “scuipatului” la v-ati ascunselea, a luat sarma in picioare si am dat un mare cap de ciment. “Tata lu’ Alinaaa,tata lu’ Alinaaaa,Alina si-a spart capu’.” Asta pentru ca mama era in delegatie. Tata a facut ce face orice barbat ramas singur acasa cu un copil mic, lasat in libertate: i-a pus un pachet intreg de vata pe capul spart. Nu,nu mai aratam ca un accidentat,aratam ca un zombie,o mumie impachetata. Socotelile s-au incheiat la Grigore Alexandrescu. Prin copci.

– nu te mai dai cu leaganul “peste cap”

Si eventual nu mai cazi in cap la oprire.

– nu mai intri in casa cand striga mama : deseneeeeeee (nu,nu pe pereti,la tv)

– nu mai razi cand auzi “prostii”,pentru ca deja le-ai si facut.

– nu mai maschezi mirosul de tutun din gura cu muguri de brad rumegati in disperare de cauza.

Stai “la centrala” cu gasca. Baietii zdrangane la chitara sperand ca se vor pupa cu cel putin o fata. Fetele barfesc si fumeaza. Apare o silueta de “om mare”. Era mama. “Cine are o guma?” .Nimeni. Smulgi muguri de brad indrum spre mama,asta ca sa nu ajunga ea la locul faptei. “Mi se pare mie sau mirosi a brad? Sunt brazi in zona,uite ! A ce vrei sa miros?!”

– nu mai esti frecata cu zapada.

Esti frecata si atat. Si nici atunci nu foarte bine. Nu ninge si nu te inteapa fatza.

Si multe altele care nu imi trec acum prin cap.

Era mai bine cand traiai “multe si marunte” gratis sau acum cand traiesti putine si scumpe,platite cu salariul luat de pe urma unei caracatite corporatiste ?!

7 thoughts on “Stiu ca am imbatranit cand:

  1. Alino, iti sparsesi capu’ fai fata? :)) Eu eram mai smechera si aveam caciula cu doua codite impletite din ata. Caciula era alba si coditele mov inspicat. Dar eu nu mi-am spart capul, ca am fost copil cuminte. Doar am mancat cucuta, convinsa fiind ca e un patrunjel care a suferit mutatii.

    Like

  2. :)) la cucuta nu ma bagam! dar la lipici Pelican de pe vremea lui Ceasca sau la gume Turbo inghitite cum sa nu?! Cat despre cap…cam da. Doua comise pana la capat,in frunte si pe la crestet si doua tentative fara succes, cazut in cap din leagan si cazut in cap pe scarile blocului. Asta asa..ca inventar :D. Aveai caciula cu codite cum am vazut in seara asta la reduceri :))))). De mica erai feminina :)). Eu aveam caciula aia ciudata,piticot sau astronaut (aia ca o cagula) si mai aveam o caciula ruseasca din blana alba de iepure…o minuneeee. Pacat ca nu imi mai vine ca as purta-o si acum :)))

    Like

  3. Am avut si eu din aia de iepure. Mama, ce imi mai transpira capatana de la ea. Era gri, dar nu ma omoram dupa ea pt ca mie imi placeau iepurii in viata. Le ziceam “culina” :)) Nu stiu nici pana in ziua de azi de ce. Iar la caciula ii spuneam “catana”. De mica eram proasta :))

    Like

  4. asta e din seria “oi fi eu prost,dar nici destept nu sunt!”. si ce ? te pomenesti ca ai ajuns rau ? ia pune mana si culca-te ! sau pune mana si las-o acolo :)))

    Like

  5. Da, citi muguri de brad am bagat in liceu… Si ma mai mir cum de nu se prindea tusea de mine… Cica mugurii de brad si de pin sunt foarte buni la asa ceva 🙂

    Like

  6. Acum stiu si eu, poate ne-a indus cineva chestia asta cu mugurii de brad, ca de fapt sa ne faca sa ne desfundam traheele si sa nu se lipeasca bronsitele si alte alea…

    Like

Leave a Reply

