de-ale mele · dubiosenii simpatice

Cartea neagra din facultate

Mi-am amintit brusc de un moment pseudo dramatic atunci,drag acum. Eram cam anul doi de facultate si eram aproape la fel de “rupta-n cur” cum sunt si acum. In sensul ca atunci primeam cam 5 ron/zi de la ai mei ca sa imi iau un sandvis,iar acum cam atata am pana la salariu.
O colega vine la mine si imi cere imprumut 10 ron sa isi faca abonament la BCU,neavand bani suficienti. Ii dau cu chiu cu vai (banii pe 2 zile,nu asa oricum). Trece ceva vreme si uit de datorie.
Dupa cateva luni,aceeasi colega vine la mine cu o carte.
– Ce e cu cartea asta?
– Paaai….stii …aveam o datorie la tine.10 ron..
– A,da! Mi i-ai adus?
– Pai am fost la lansare de carte. Cartea costa fix 10 ron. Si m-am gandit ca mai bine iti aduc cartea in schimbul sumei..
Eu cu morti si raniti in minte. Era o suma mai mult decat buna pe vremea aia. Imi luam si tigari si o cola si un sandvis. Si acum…O carte! Aia imi lipsea mie pe foamea aia. O carte! I-am multumit pentru gest,am bagat cartea in ghiozdan si am plecat acasa. Ajunsa acasa am inceput sa citesc. O pagina,doua,trei…m-a prins. Am inchis telefonul ca sa nu ma mai sune diversi prieteni sau ceea ce se chema pe atunci “prietenul meu” si am citit cartea in cateva ore fara sa ies din camera mea. M-a fascinat.
Acea carte am imprumutat-o acum vreo 2 ani unui coleg. Nu mi-a mai returnat-o,iar cand am fost sa il vizitez,am regasit-o in buda lui. Am mare respect pentru o carte in buda,la fel cum am pentru buda in sine. Este un act intim,petrecut in micul tau univers,iar o carte citita acolo si lasata acolo pentru tine si eventuali musafiri,nu poate fi decat una buna :D.
Am luat legatura cu scriitoarea cartii siam intrebat-o daca am vreo sansa sa o cumpar de pe undeva. Nu stia nici macar ea de unde o mai pot procura. Insa am gasit-o pe internet,pentru comanda online.
Am cumparat initial 2-3 exemplare,le-am facut cadou si apoi am mai comandat inca 10. Inca nu le-am dat pe toate.
Pe primele le-am daruit unor oameni dragi,parte din cei care ar intelege cam ce am inteles eu din ea la prima citire. Inca mai am.. Si partea buna este ca am mai intalnit oameni deosebiti. Vor primi si ei cate un exemplar.

4 thoughts on “Cartea neagra din facultate

Leave a Reply

