customer experience · customer service · de-ale mele

Cum sa nu faci customer service ca ASUS ROMANIA

In episodul trecut, va povesteam cum dansez cu Emag de pe un picior pe altul din cauza unei tablete care da rateuri, dar care nu isi manifesta defectul in prezenta producatorului si service-ului autorizat ASUS. Sezonul de toamna-iarna petrecut pe ruta Panduri-Drumul Taberei- tramvaiul 41 – Crangasi si inapoi vreme de 2 luni jumatate – trei.

Tableta Asus MeMO Pad ME172V-1B063A cu procesor VIA WM8950 1.0GHz, 7″, 1GB DDR3, 16GB, Wi-Fi, Android JellyBean 4.1, Titanium Gray. Asta ca sa stiti de ce sa fugiti, nu de alta.

Dupa doua schimbari a placii de baza si inlocuire charger, in mintea mea fiind echivalentul unor operatii pe creier, device-ul ar fi trebuit sa se simta bine. Ca totusi clientul doreste un produs functional, nu plimbari si socializari cu oamenii din service. No offence, nu am nimic cu ei, dar e cam ca la doctor, farmacist sau mecanici auto, e mai bine sa nu ai nevoie de ei. 🙂 Bun, am stabilit ca aceasta tableta nu se va inlocui, ca legea nu mentioneaza un numar de ori in care produsul sa revina din service. Ultima rezolutie a fost cel putin hilara. Era oricum in preajma sarbatorilor si fireste ca nimeni nu mai avea chef de munca. Deci dupa 12 zile, aparatul petrece 6-7 zile prin depozit, 1 singura zi in service autorizat ASUS, de unde revine cu precizarea “defect nemanifestat”. Cam nefiarta galusca asta.

Emag ma sfatuieste sa efectuez o contraexpertiza (in regim propriu) si ca pot sa reclam ultima rezolutie ca sa ajungem la o normalitate, inlocuire produs, retur suma sau alte actiuni customer oriented. Dar musai la un service autorizat. ASUS_ROMANIA

In acest episod. Ma apuc sa caut in fel si chip pe intinderea generoasa a internetului o lista a service-urilor autorizate ASUS in Bucuresti/Romania. Nu sunt un incepator si lipsa rezultatelor m-a surprins un pic. Ii gasesc pe aceiasi RHS EuroService Center. Ma decid sa sun pe linia de suport ASUS. Ca sa intri la operator, ai nevoie de serial no al device-ului tau. Caci altfel asculti IVR-ul la nesfarsit. Asta asa, ca sa stiti. Caut serial no, reapelez si intru in direct cu un operator. Stupoare! Lista service-urilor autorizate ASUS in Romania cuprinde UN SINGUR service. La nivel national, da? O lista cu service-ul RHS EuroService Center. Adica aceiasi care mi-au dat flit dupa o zi, cu rezolutia “Defectul nu se manifesta”, desi ele persistau. Dar, ca sa contesti rezolutia, iti trebuie contraexpertiza facuta de un service autorizat! Altfel, nu. Intreb chiar la suport ASUS cum pot proceda. Iar ei imi spun ca sa merg la orice service mai spalat, dar sa am grija ca aia sa nu imi umble in aparat, caci apoi gata. Cazul va fi clasat. De parca eu as merge la un service neautorizat ca sa imi clasez singura cazul.

Dincolo de propriul ghinion, mie mi se pare foarte interesant acest aspect: ASUS vinde in Romania destul de bine dupa umila mea parere. Cu toate astea, exista 1 SINGUR SERVICE autorizat ASUS la nivel national. Iar cazurile ce ajung in punctul in care am ajuns si eu, descopera cu surprindere acest aspect. De ce exista doar un singur service? Cine ofera contraexpertize? Cine si ce are de castigat din aceasta relatie stabila, monogama si ombilicala?

Observatii:

  1. Acest blogpost este scris de pe un laptop bunicel ASUS, cu un pret de peste 2500 lei. Asta ca sa nu fiu pusa la categoria “hateri”.
  2.  Momentul in care ma aflu este garantia extinsa automat de Emag, prelungita fiind cu numarul de zile cat produsul s-a aflat in service. Mai exact cu 35 zile. Au trecut deja 15.         Daca tot am garantie, voi duce din nou produsul catre service cu defectele constatate. Se pare ca totusi, ASUS inca nu stie de aceasta garantie prelungita. Dupa parerea lor, au scapat.
  3. Imaginea inserata in acest blog este cover photo al paginii de Facebook ASUS. Ironic, hm? :)))
  4. ASUS, dar si tu Emag, va daruiesc un filmulet de care aveti nevoie. Cu placere!

 

 

 

 

 

One thought on “Cum sa nu faci customer service ca ASUS ROMANIA

Leave a Reply

